Eg vandrar langs kaiane

Endelig, endelig, endelig . . . så kommer altså CD-en. Den 3. mai slippes ‘Eg vandrar langs kaiane’, med gjendiktninger til norsk av tekster/sanger fra Billie Holiday sitt repertoir. Dette er et prosjekt jeg har jobbet med siden 2009, da ideen om å sette min akademiske interesse for oversettelse ‘ut i livet’ gjennom å oversette et sett med sanger jeg alltid hadde drømt om å synge, for alvor begynte å ta form. En sniklytt på tittelsporet fra plata er tilgjengelig her.

Ellers vil jeg akkurat nå bare gjerne vise fram et bilde av musikerne som er med. I tillegg til å være veldig, veldig pene, så er de også ubeskrivelig dyktige – deres ‘gjendikting’ av det musikalske kan rett og slett ikke annet enn anbefales.

Bakerst fra venstre: Bjørn Alterhaug (bass), Ernst Wiggo Sandbakk (trommer), Kåre Kolve (saxofon) og Vigleik Storaas (piano). Foran: Annjo K. Greenall (vokal).

Dette innlegget ble publisert i CD-prosjekt og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

